איך עסק קטן מתחיל לפעול בתחום היח"צ?

מגיעים אלי הרבה בעלי עסקים קטנים שרוצים למתג עצמם באמצעות שימוש בכלי התקשורת. העניין הוא שאינם יודעים מהו הצעד הראשון. איך מתחילים? ובכן, לטעמי חשוב לפני הכל לקנות את העיתונים היומיים ולסמן לעצמכם את המדורים המתייחסים לעסק שלכם. דוגמה: עו"ד ירצה לקרוא היטב את מדור המשפט, אדריכל או מעצב פנים חייב להכיר את מדור עיצוב/אדריכלות. בלתי ניתן לעבוד בתחום יחסי הציבור מבלי להכיר את אמצעי התקשורת העומדים לרשותכם. זה כמו לנהוג מבלי להכיר את סימני הדרך או התמרורים. איש עסקים שלא יודע מהי השיחה הרלוונטית כרגע בתחום שלו בתקשורת, נשאר מחוץ לעניינים ומשאיר את הבמה למתחרים.

לכן – קראו עיתונים וסמנו לעצמכם את שמות הכתבים המופיעים תחת כל כתבה, התחילו להכיר את השמות

השלב הבא הוא לעקוב אחרי אופי וסגנון הכתיבה. למדו איך כל כתב מגיש את החומר: ארוך, קצר, שאלות-תשובות, טור דעה אישי או מחקר?

הגשת החומר למדור המתאים ובסגנון שהכתב אוהב לקבל – מפתח ענק בדרך להצלחה

השלב האחרון בראשית התהליך הוא לשים את הידע הנצבר שלכם על הדף ולקשר אותו לאקטואליה. במדינת ישראל קורים אין ספור אירועי אקטואליה וחדשות מדי חודש. נצלו אחד שיש לכם מה להגיד עליו וחברו את תוכן העסק עם האירוע. לדוגמה: המרד החברתי מתאים להתייחסות של יועץ שיווק שיכול לתת למורדים טיפים, לעו"ד שיכול לנתח משפטית את חוקיות המאבק ולמאמן שיכול לבנות סדרת תרגילים פרקטיים לייעול התהליך. כל אחד מכם , אם יחשוב, ימצא שיש לו מה לומר מתוך תחום עיסוקו על כל דבר שקורה סביבנו.

יש לכם את החומר, ראיתם באיזה מדור תוכלו להשתלב, מצאתם את שם הכתב – למה אתם מחכים? שילחו מייל, גבו אותו בשיחה קצרה ואתם בדרך לתהילה

איך משיגים את העיתונאים שיעבדו איתי?

רבים מבין בעלי העסקים הקטנים חושבים שלמצוא ולאתר את העיתונאי הנכון מבחינתם זו משימה קשה ומייגעת. האמת שזה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. כיום כל המידע נגיש וזמין ולכל כתב יש דף אישי ב"פייסבוק", פרטים אודותיו ב"גוגל", כתובת המייל שלו מופיעה בעיתון ובאתר שבהם הוא פעיל. אם תעשו מנוי לעיתון כלכלי אחד, עיתון רגיל אחד ותעיינו בפורטלי האינטרנט הנחשבים – תמצאו מהר מאוד את הנתונים של כל כתב בישראל, וודאי את כתובת המייל שלו. נסו להגיע לעיתונאים הבכירים ביותר בתחום שלכם. דוגמה: עו"ד חייב להכיר את הכתב המשפטי של ערוץ 1,2,10, ידיעות, מעריב, ישראל היום, גלובס, דה מרקר, הארץ, ג'רוזלם פוסט, כלכליסט. לא יתכן שלא תנהלו שיחת היכרות עם 10-15 כתבים בכירים בתחום שלכם – תרבות, ספרות, עיצוב, לייף סטייל, צרכנות וכו'. לכל תחום יש כתב שמסקר אותו בכל כלי תקשורת גדול. ככל שתגיעו אליהם ותציעו להם שת"פ = כך תקצרו מאוד את הדרך להתפרסם ולהצליח. זכרו: הכתב צריך ורוצה חומר חדש לעיתון של מחר בדיוק כמו שאתם רוצים לספק לו אותו

רוצה להיחשף למיליוני לקוחות פוטנציאלים ביום?

כתבות באתרים הגדולים במדינה כולל קישור לאתר שלך,       למידע נוסף לחץ כאן>  

תוך 48 שעות אתה באוויר

  למידע נוסף לחץ כאן>
קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל